Знайшли помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter!
(це не стосується конкурсних робіт, за їх грамотність відповідальність несуть виключно автори, адміністрація помилок в них не виправляє, якщо маєте до них зауваження - пишіть в коментарях до твору)
24.01.2012, офіційним листом, СГО "Новий Стрий" повідомило міську раду Стрия про початок процедури моніторингу в рамках громадської кампанії «Публічна влада – активна громада». В ньому зокрема йшлося про те, що Спілка громадських організацій «Новий Стрий» у співпраці з Львівською обласною організацією Всеукраїнської громадської організації «Громадянська мережа «ОПОРА» та ГО «Справедливість» з січня 2012 р. по лютий 2012 р. на підставі Законів України «Про об’єднання громадян» та «Про доступ до публічної інформації» реалізують у м. Стрий кампанію громадського контролю, метою якої є дослідити рівень публічності органів та посадових осіб місцевого самоврядування у взаємодії з громадою. В рамках кампанії учасники проводитимуть моніторинг діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування м. Стрий, який передбачає надсилання запитів на отримання публічної інформації, відвідування колегіальних засідань місцевих рад, участь в особистих прийомах виборців депутатами та міським головою, а також аналіз роботи офіційної сторінки міської ради в мережі Інтернет. Цьому листу передувало навчання активістів СГО НС 3 - 6 листопада 2011р. у Школі громадського контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування, яку провело Львівське представництво Громадянської мережа ОПОРА.
Протягом чотирьох днів активісти громадських організацій та ініціативних груп з районних центрів та містечок Львівської області стали учасниками інтерактивних тренінгів. Загалом географія проекту поширилася на такі міста як Дрогобич, Трускавець, Добромиль, Борислав, Пустомити та Стрий. Учасники Школи, наймолодшому з яких 17, а найстаршому – 57, ділися власним досвідом громадської діяльності з тренерами та іншими активістами, збагачували свої теоретичні знання про механізми громадської участі та громадського контролю загалом, а також покращували практичні навички та вміння. Програма Школи передбачала комплексне навчання з громадського контролю. Так, перший день Школи був присвячений визначенню поняття громадського контролю й watchdog-організацій та обговоренню питань «хто може контролювати», «кого саме можемо контролювати» і «які є правові підстави для громадського контролю». Слово watchdog у перекладі з англійської означає "сторожовий пес". В розвинутих країнах існує ціла мережа подібних організацій і, зокрема, саме їх існування не дає суспільству відкочуватися назад, від досягнень демократичної цивілізації. Тож малюночок на початку цієї замітки підібрано не випадково, а з цілком конкретним підтекстом. В подальшому учасники Школи разом з тренерами проаналізували систему органів публічної адміністрації, окреслили переваги та недоліки застосування механізмів громадської участі на місцевому рівні та обговорили нові можливості, що їх надає закон «Про доступ до публічної інформації». Щоб закріпити здобуті знання на практиці (адже це знадобиться активістам під час проведення локальних кампаній громадського контролю), група вчилася коректно писати запити на інформацію. Досліджувалося і питання моніторингу як інструменту громадського контролю. Сергій Аверков з Агентства економічного розвитку (м. Вознесенськ) разом з Олександром Неберикутом з Львівської ОПОРИ допомогли учасникам Школи визначити основні складові моніторингу, його мету, об’єкт та предмет. Завершення навчання присвятили плануванню кампаній громадського контролю. Для допомоги в здійсненні моніторингу представники ВГО "Опора" здійснювали поїздки по області. Побували вони і в Стрию 26.12.2011.
Варто згадати, що це навчання стало можливим завдяки проекту «Розвиток громадянського суспільства», який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні та фінансується Міністерством закордонних справ Данії протягом 2009-2012 рр. Після навчання громадські контролери взялися до праці. В Стрию, на сьогодні, виконано 75% плану дій по здійсненню моніторингу. Зокрема, здійснено оцінку сайту міської ради, послідовно опрацьовано місцеву пресу за рік (з метою дослідження публікацій, що свідчать про ступінь прозорості влади), відвідувалися звіти депутатів і фракцій, надсилалися запити на отримання публічної інформації, опитано посадових осіб міської ради та виконкому тощо. Втім, однаково відчувається брак людського ресурсу та дефіцит часу. Окрім того, усвідомлюючи, що кампанія громадського контролю це не іграшка, якою можна побавитися і забути, а систематичний і послідовний безперервний процес, робоча група з проведення моніторингу закликає волонтерів долучатися до цієї нелегкої але відповідальної справи. Двері для співпраці широко відкриті для всіх громадських організацій та окремих осіб. Моніторинг має тривати... Долучайтеся панове! Про своє бажання долучитися Ви можете повідомити нам будь яким способом - через коментар до цієї новини, надіславши нам лист чи в інший спосіб, скориставшись контактами чи формою зворотного зв'язку. В планах вже є ідеї щодо тем наступних моніторингів. Для ефективнішого інформування громадськості про методи, хід та результати моніторингу на сайті створено спеціальний розділ потрапити в який можна через головне меню сайту (пункт "Публічна влада").