Знайшли помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter!
(це не стосується конкурсних робіт, за їх грамотність відповідальність несуть виключно автори, адміністрація помилок в них не виправляє, якщо маєте до них зауваження - пишіть в коментарях до твору)
Звіт за результатами моніторингу з січня 2012 р. по лютий 2012 у м. Стрий в рамках кампанії громадського контролю «Публічна влада – активна громада» міської ради Стрия.
За результатами моніторингу були зроблені наступні висновки та вироблені рекомендації:
Висновки
За результатами моніторингу можна відзначити як позитивні характеристики об’єкту моніторингу, так і негативні. Тут наводяться далеко не всі недоліки описані у звіті вище. Виділено лише найбільш значні недоліки, ліквідації яких (на думку авторів звіту) слід приділити першочергову увагу. Позитивні: 1. Хороша організація наочного інформаційного забезпечення для відвідувачів в приміщенні виконкому. 2. Зручні умови для громадян, які очікують на прийом. 3. Насправді відкритий (без жодних штучних обмежень) доступ до засідання сесій міської ради. 4. Можливість прийому відвідувача будь-яким очільником чи посадовою особою (окрім голови) органу місцевого самоврядування, в будь-який робочий час, поза формальними умовами графіків прийому (жоден посадовець, при контрольних відвідуваннях, не послався на те, що в нього «неприйомний день»). 5. Надання відповідей на запити, подані телефоном та електронною поштою. Негативні: 1. Ігнорування вимог Закону щодо забезпечення механізмів громадської участі, зокрема невиправдана протидія прийняттю «Положення про місцеві ініціативи». 2. Значні недоліки функціонування веб-сайту. 2.1. Відсутність найважливішої інформації прямо передбаченої Законом. 2.1.1. Актів, що регулюють діяльність міської ради (регламент, положення про комісії тощо). 2.1.2. Регуляторних актів. 2.1.3. Електронної адреси. 2.1.4. Персонального складу виконавчого комітету. 2.2. Відсутність розділу «Новини», що має наслідком відсутність публікацій важливих оголошень та повідомлень. 2.3. Відсутність функції «Пошук». 3. Відсутність письмових звітів депутатів. 4. Відсутність зручного місця, визначеного для роботи запитувачів з документами, що містять публічну інформацію В цілому, зважаючи на підсумок показників у таблицях спостереження, доводиться констатувати: поки що об’єкт моніторингу не відповідає ознакам прозорості, підзвітності та відкритості.
Рекомендації
1. Виправити ситуацію з відсутністю механізмів громадської участі, почавши з затвердження Положення «Про громадські ініціативи» (далі, за допомогою цього положення, громадськість, якщо буде відчувати таку потребу, зможе самостійно ініціювати прийняття інших актів щодо громадської участі). 2. Вдосконалити і покращити функціонування офіційної сторінки міської ради в мережі Інтернет. 2.1. Визначити окремий структурний підрозділ, відповідальний за наповнення веб-сторінки (а не окрему особу, до службових обов’язків якої входять зовсім інші завдання: «Начальнику відділу ведення Державного реєстру виборців Р.Собку забезпечити створення та підтримку в актуальному стані розділу офіційного веб-сайту Стрийської міської ради «Запити на інформацію» – п. 9 розп. № 89 24.05.11). 2.2. Передбачити відповідне бюджетне фінансування для забезпечення функціонування веб-сторінки (для порівняння – третина мільйону гривень витрачається за 15 днів на «Доведення до населення міста інформації про хід виконання Програми економічного та соціального розвитку м. Стрия» (яке завідомо буде малоефективним та безглуздим) згідно рішення міськради від 15.12.2011 № 167, а за функціонування веб-сторінки, очевидно, відповідає одна-єдина людина, яка здійснює ці обов’язки чи не на громадських засадах на голому ентузіазмі). 2.3. Виправити існуючий дисбаланс з публікацією переважної більшості інформації в друкованих ЗМІ при ігноруванні веб-сайту. Все, що публікується в газеті, так само має публікуватися і на сайті. 2.4. Розмістити на сайті рішення, про які або взагалі не згадано, або наявність яких лише декларується. В першу чергу: 2.4.1. Рішення міської ради (починаючи з тих, які внормовують її діяльність та регуляторних актів). 2.4.2. Рішення виконкому (починаючи з регуляторних актів). 2.4.3. Розпорядження міського голови. 2.5. Опублікувати електронну адресу виконкому. 2.6. Запровадити функціонування розділу «Новини» в якому розміщувати важливі оголошення (в т.ч. які вимагаються Законом). 2.7. Передбачити можливість підписки на e-mail та RSS новин з сайту. 2.8. Оприлюднити персональний склад виконкому. 2.9. Розділ, що стосується запитів на публічну інформацію організувати за зразком аналогічного розділу сайту Мінюсту (http://www.minjust.gov.ua/0/35416). 3. Розпочати виконувати ч. 7 ст. 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування» (публічне звітування очільника міської влади на зборах громади). 4. Почати оприлюднювати звіти щодо звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації. 5. В протоколах сесій міськради зазначати список відсутніх (або присутніх). 6. Оприлюднювати проекти порядку денного та планованих рішень органів місцевого самоврядування і не видаляти такі проекти, якщо вони навіть і не були прийняті. 7. Розпочати аудіофіксацію засідань органів місцевого самоврядування (починаючи з сесій міськради) силами апарату виконкому з наступним оприлюдненням таких матеріалів на веб-сайті. 8. Звітування депутатів оформляти і в письмовому вигляді, з наступним оприлюдненням таких звітів на веб-сайті. 9. Оформити зрозумілу схему структури виконкому та оприлюднити її на веб-сайті. 10. Організувати зручне місце для роботи запитувачів інформації. 11. Решту недоліків, відзначених в цьому звіті, виправляти по можливості.
Щодо пошуку по сайту, то цього модуля немає, але сайт достатньо «розкручений» в пошукових системах, які видають потрібні сторінки при їх запиті. Щодо оприлюднення регуляторних актів, то як і іншу інформацію їх можна й доцільно оприлюднювати на сайті. Але, як зазначено авторами на с.17 друкованого звіту оприлюднення здійснюється «ТА/АБО на офіційній сторінці. Слід зауважити, що згаданим авторами Моніторингу законом визначено пріоритетним оприлюднення через друковані ЗМІ, а оприлюднення лише на сайті не може вважатись законним, оскільки дозволяє змінювати в будь-який час як формулювання самого документу, так і дату його розміщення. Саме тому в законі визначено «ТА/АБО», отже немв конкретики. Але ми – не Конституційний Суд, щоб трактувати закони. Тому в цілому можна погодитись із зауваженням з певними застереженнями. На мій погляд, назва розділу 2 звіту «Аналіз діяльності виконавчих органів місцевого самоврядування», як і деяких наступних розділів Моніторингу, не зовсім відповідає змісту, оскільки в більшості є все тим же аналізом змісту веб-сайту. Разом з тим, помилковою є теза про те, що інформація про громадські обговорення не оприлюднювались (с.19), оскільки повідомлення подавались у друкованих ЗМІ, а також і на сайті, наприклад, за адресами www.stryi-rada.gov.ua/rish-rada.php?rnum=arh або www.stryi-rada.gov.ua/rish-rada.php?rnum=bank, однак прямі посилання на ці повідомлення по закінченню терміну актуальності знімались з сайту, хоча в пошукових системах їх ще можна знайти. Щодо декларації міського голови (с.20), слід зауважити, що в минулому році декларація держслужбовцями не подавалась згідно чинного законодавства, а термін подачі декларації цього року є 1 квітня 2012 року (моніторинг в Народному домі презентувався 30 березня, а в паперовому вигляді надрукований ще раніше). Розміщення даних, про які говориться на початку четвертого розділу Моніторингу, не передбачене Положенням про сайт. Проте у цьому Положенні визначено, що фракції та групи можуть розмістити довільну попередньо підготовлену інформацію в межах певних дискових об’ємів. Як показав досвід 2007-2010 років (попереднє скликання міської ради), жодна фракція таким правом не скористалась. На с.22 сказано, що відсутня будь-яка інформація щодо відвідування депутатами сесій, тоді як в кожному протоколі вказано кількість присутніх та відсутніх депутатів. Тому ця теза Моніторингу потребує уточнення. На с.22 Моніторингу згадується про доступ до інформації щодо реалізації норми про надання матеріальної допомоги. Зауважу, що в першу чергу неетично та небезпечно оприлюднювати інформацію про осіб, яким було надано кошти на лікування чи поховання на широкий загал, не кажучи вже про вимоги Закону України «Про захист персональних даних». Тому оприлюдненою може бути лише загальна сума такої допомоги та кількість осіб. Загалом хочу подякувати авторам за проведену роботу, яка не пропаде даремно. Думаю, що певна частина зауважень буде врахована в подальшій роботі, яка триває постійно. З повагою розробник сайту міської ради
В першу чергу хотів би зауважити, що з точки зору причинно-наслідкових зв’язків на мою думку більш правильно кампанія мала б називатись «Активна громада – публічна влада», хоча це питання філології і, мабуть, не надто суттєве. Щодо аналізу офіційної сторінки міської ради «Моніторингу Стрийської міської ради» одразу зауважу, що твердження «апарат виконкому вчасно не надає інформації оператору» (с.10 друкованого звіту) цілком відповідає дійсності. Проте є інша сторона проблеми: брак самих «операторів» для роботи над веб-сайтом, яка потребує значних людських ресурсів для нормального його функціонування. У сайту міської ради справді у 2011 році виникла проблема з подачею новин, оскільки Асоціація міст України несподівано змінила структуру свого сайту, на якому якраз і розміщувались всі новини починаючи з 2002 року. На даний час модуль новин майже готовий, але не інтегрований до сайту через розробку нової версії сайту в цілому. Хочу подякувати за зауваження щодо головної сторінки, які частково вже враховані. Водночас зауважу, що розділ «Новини» зовсім не «хитро захований», а розміщений згідно «Вимог до структури типового веб-сайту органів виконавчої влади на базі Єдиного веб-порталу органів виконавчої влади України», на підставі яких було розроблено місцеві розпорядчі документи. Не зрозуміло, чому автори моніторингу вирішили, що отримання відповіді через форму зворотного зв’язку є «сумнівним». Проте слід відзначити, що за 5 років її існування повідомлення із вказаної форми надсилались один або два рази. Обов’язковий формат документів ніде не обумовлений. Не бачу жодного порушення у використанні pdf чи іншого формату для публікацій на веб-сайті. На с.11 вказано, що на сайті не подано складу виконкому. Разом з тим, склад виконкому затверджується на першій сесії відповідного скликання (ці рішення розміщені), не кажучи про наявність підрозділу «Склад виконавчого комітету» в розділі «Виконавчий комітет». Рішення № 25 від 07.12.2010 р., яке згадується на с.12 як важливе, на час проведення моніторингу втратило чинність, про що вказано на сайті. Тому потреба розміщення його на сайті видається сумнівною. До речі, відповідне рішення, яке замінило рішення № 25, згадується у друкованому звіті на с.15 як розміщене. Цілком справедливими є зауваження щодо розміщення текстів рішень виконкому та розпоряджень міського голови, хоча назви всіх цих документів є. Водночас не зрозуміло чому розміщення різних програм, в тому числі в архівованому вигляді оцінено позитивно, а стосовно протоколів сесій, які розміщені всі, сказано, що їх «навряд чи можна вважати оприлюдненими», а на с.21 вказано, що протоколи з 2006 року є доступними.
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]